اتوبار تهران : باربری تهران
روش صحیح حمل بار
    بازدید : 656 | تاریخ : 1395/10/21 | به اشتراک بگذارید Share

روش صحیح حمل بار

روش صحیح حمل بار

حمل بار به روش اصولی
 

اولویت اول آن است که دریابیم آیا باری که می خواهیم بلند کنیم، سنگین تر و حجیم تر از آن است که بتوانیم به تنهایی آن را بلند کنیم یا خیر؟

قانون دقیقی وجود ندارد که حداکثر وزن باری را که بتوان بدون خطر بلند کرد، تعیین نماید. بیشتر وابسته به شرایط محیط، اندازه و شکل شیء و آنکه به کجا و چه مقدار می خواهیم آن را جابجا کنیم و همچنین به قدرت فیزیکی و سلامتی شخص بستگی دارد.

مقدار فشاری که به ستون فقرات وارد می‌شود در هنگامیکه شیء دور از بدن حمل شود، خیلی بیشتر است تا وقتی که نزدیک به بدن حمل شود.
فردی که دچار مشکلاتی در کمر می‌باشد، در مقایسه با یک فرد بالغ سالم قادر به حمل اشیاء و کم حجم تری می‌باشد. بطور کلی در مقایسه با زنان و افراد کم سن و سال مردان قادرند اجسام سنگین تری را جابجا کنند.

شیء را باید نزدیک به بدن حمل کرد و نه درحالتی که دستها و بازو و آرنج باز هستند و شیء دور از بدن واقع می‌شود. باید شیء را بطور محکم با کف دستها و انگشتان و شست دربر گرفت نه آنکه آن را فقط با انگشتان بگیریم.
اشیاء سنگین را نباید از سطح شانه‌ها بالاتر برد زیرا سبب وارد آمدن فشار شدیدی بر روی ستون فقرات می‌شود.

در هنگام قرار دادن اشیاء بر روی زمین همان اصولی را که به هنگام بلند کردن اشیای بکار می بریم باید رعایت نمود، یعنی یک پا را جلوتر از پای دیگر و با زاویه قائمه نسبت به هم قرار داده، شیء را نزدیک به بدن می گیریم و سپس در حالیکه زانوها را خم کرده و کمی از هم باز می کنیم شیء را بر روی زمین و بین دو پا قرار می‌دهیم.


چگونه اشیاء را از روی زمین بلند کنیم:
بلند کردن اشیاء از روی زمین منشاء بسیاری از مشکلات کمر می‌باشد. خم شدن به جلو سبب کشیدگی لیگامانهای کمر شده و یک علت شایع کمردرد حاد می‌باشد.

گام اول : طریق صحیح آن است که پاها را از هم باز کرده و عمود بر هم قرار دهیم، نوک پایی که جلوتر است را به طرفی که می خواهیم شیء را جابجا کنیم قرار می‌دهیم. این کار سبب می‌شود که بدن در وضعیت پایدار قرار گرفته و مانع از چرخش کمر در حین بلند کردن شیو می‌شود.

گام دوم : خم کردن مفاصل هیپ و زانوها و مستقیم نگهداشتن پشت. ممکن است ستون فقرات بطور کامل بطرف جلو متمایل شود ولی نکته حائز اهمیت آن است که از خم شدن کمر احتراز شود. در این حالت زانوها به خوبی از هم فاصله داشته و شیی بین دو زانو قرار گرفته و نزدیک به بدن واقع می‌شود. این کار سبب می‌شود که شیء به خوبی در دستها قرار گرفته و از عضلات پاها (اندام تحتانی) جهت بلند کردن شیی استفاده شود.

گام سوم : هنگامی که صاف می‌شویم باید شیی ( بار ) را در حالیکه به بدن نزدیک است حمل کنیم ( بدون چرخاندن کمر ) برای زمین گذاشتن بار همان روش را بطور معکوس اجرا می‌کنیم. این روش به نام متد کینتیک ( kinetic method ) بلند کردن اشیاء شناخته می‌شود. بسیاری از صنایع کارگران خود را آموزش می‌دهند تا بطور خودکار و روتین از این روش هنگام کار بهره جویند. ولی این روش روتین بلند کردن بار از روی زمین توسط همه افراد جامعه می‌باشد

کلمات کلیدی : ,

نام :*
رایانامه:
متن نظر:*
تصویر امنیتی:*



معرفی اتوبار

باربری تهران | اتوبار تهران - روش صحیح حمل بار

جایگاه ویژه اتوبار تهران

بهترین اتوبار
قالیشویی نامین

پاییز 95 تخفیف 20%برای همه

تخفیف ویژه پاییز 95 برای آنهایی خاص بودن را دوست دارند.

اطلاعات بیشتر در مورد تخفیف


بهترین باربری ها

خدمات ناخن، پدیکور، مانیکور، پارافین تراپی بانوان سعادت آباد

خدمات ویژه در باربری با حضور اتوبارها

خدمات VIP، بسته بندی ، حمل و نقل ، چیدمان

طراحی قالب توسط مهدی نت و قدرت گرفته ازبیزنا